Romantic Doctor Teacher Kim Dizisi Konusu ve Yorumu



Herkese merhaba!
Belki de kimilerinizin çoktan izlediği bir diziyi yorumlayacağım bugün. Güncel dizilerden kalan boşlukta aklımda olan dizileri izliyorum ve onlardan biri de bu diziydi.
İsmini çok kez duymama rağmen başlamamıştım; ama sonra Netflix'te de görünce izledim ve genel olarak diziyi baya beğendim diyebilirim.
Medikal dizilerini seviyorum, bu yüzden de dizi beni kendine çekti.

Konusundan bahsedecek olursam;
Bo Young Joo ünlü bir cerrahtır ve bir gün ortadan kaybolur. Tekrar ortaya Kim Hoca olarak çıkar ve kendisine de Romantik Doktor adını takmıştır. Gözlerden uzak bir şekilde hayatını yaşamaktadır.
Kang Dong Joo birini kazanmak, Yoon Seo Jeong da takdir almak için doktor olmuştur.
Her ikisi de Kim Hoca'yla tanışınca hayata dair değerleri öğrenmeye başlarlar.

Dizinin konusu aşırı farklı ve ilgi çekici değil. Ama zaten medikal dizilerin çoğu birbirine benziyor. Hastanede güç savaşı üzerine kuruluyor. En azından bunda o kadar fazla entrika yoktu.

Spoiler İçerir!

Önce dizideki sevdiğim şeylerden başlamak istiyorum.
Kim Hoca'nın olaylar karşısında verdiği tepkiler, bazen alaylı, bazen vurdumduymaz ama her zaman umursadığını görmek çok güzeldi. Öğrencilerine hayata dair ahlaki değerleri öğretmeye çalışması doktor olarak kendilerinin farkına varmaları için uğraşmasını çok sevdim. Gerçekten idealist ve derin bir karaktere sahipti.



Onun dışında Doldam Hastanesi'ndeki tüm ekibi sevdim diyebilirim. İnsanların bir araya gelince neler yapabildiklerini çok iyi yansıttıklarını düşünüyorum. Yeri gelince beraber eğlenmeleri, birbirlerine duydukları saygı çok hoştu.
Dizideki bütün ameliyat ve acil müdahale sahneleri aşırı gerçekçiydi. Daha önce hiçbir dizide bu kadar gerçekçi olduğunu görmemiştim. Çok etkilendim açıkçası.



Dizinin hoşuma gitmeyen ve eksik kalan yerlerinden de bahsedeyim.
Başta Kang Dong Joo'nun davranışlarına çok sinirlenmiştim, annesine karşı olan, Kim Hoca'ya karşı olan... Neyse ki sonradan aklı başına geldi .Aynı şekilde Genel Müdür'ün oğlu Do In Beom 'a da uyuz olmuştum açıkçası. Ajan gibi babasına her şeyi iletmesine,ameliyatlarla ilgili yalan söyleyip hasta hayatlarını tehlikeye atmasına... Ekibe alınmasının daha zor olmasını beklerdim.

Onun dışında yine final çok aceleye gelmiş gibiydi. Eklenen özel bölüm de beklentimi karşılayamadı diyebilirim.
Bir kere finalde Başkan Shin'i, Genel Müdür Do'yu tekrar gösterebilirlerdi. Havada kaldı.
Onun dışında ekiptekilerin tanışma hikayelerini finalde iki dakikaya sığdırmak yerine ilk bölümlerde daha iyi anlatıp finalde daha başka sahneler izleseydik keşke.

Dizi medikal olmasına ve Kim hoca üzerinden ilerlemesine rağmen Kang Dong Joo ve Seo Jeong gibi yakışan bir çifti daha çok izlemek isterdim. İlk bölümden sonra aralarının bu kadar yavaş olması da ters köşeydi. Her bölüm bir şey olacak diye bekledim ama aşırı yavaş ilerleyen bir ilişkileri oldu.

Seo Jeong'un aldatıldığını öğrenmemesi de hoşuma gitmedi. Bari finalde hemşireyle karşılaştıklarında öğrenseydi. Ya da Kang Dong Joo biliyordu, o söyleyseydi. Madem öğrenmeyecekti böyle bir sahne yazmaya da gerek yoktu diye düşünüyorum.

Her hikayenin bir kötü kahramanı vardır. Ama genelde dizilerde bize onların neden bu hale dönüştüğü anlatılır. Bu dizide de Genel Müdür Do 'nun neden bu derece kötü işler yaptığını anlatmalarını çok bekledim. En azından final bölümünde iki dakikaya da onu sığdırsalardı. Sırf Kim Hoca'ya duyduğu kıskançlık yüzünden yıllarca onunla uğraşması pek mantıklı olmadı bence. 
Yine aynı şekilde muhabir ve eskiden tıp merkezinde çalışan hemşireden de fazla beklentim oldu demek ki; çünkü onların da olayları üstün körü geçildi gibi geldi.
Bir de dizinin finalinde travma merkezinin açıldığını görebilseydik...

Dizinin ilk bölümünde gelen kiss sahnesi ve diğer olayların hızlı gelişmesiyle zaten ilerleyen bölümlerde bir duraklama yaşayabileceğini düşünmüştüm.
Ama nedense bazı yerlerde biraz fazla sıkıldım. Bunun nedeni de bence altı dolmayan olaylardı. Yukarıda da anlattığım sebeplerden dolayı bölüm boyunca bir şeyler olmasını beklediğimden biraz sıkılmış olabilirim.
Bu dizi, hikayesini düşününce,30-40 bölüm bile olabilirdi. 

Her şeye rağmen hastaların hikayeleri , Kim Hoca'nın idealistliği, ekibin sevimliliği harikaydı. Oyuncular mükemmeldi. Müzikler çok güzeldi. Açılış müziği, arka planda çalanlar hepsi harikaydı. Zaten dizinin jeneriğini de çok seviyordum.



Zaten dizi yayınlandığı dönem çok fazla izlenen ve ödül alan bir diziydi. Keşke aynı kadroyla 2 sezonu da olsaydı...
Olumsuz durumlar söylesem de bence medikal dizi sevenlerin şans verip izlemesi gereken bir dizi. Medikal dışında genel olarak baktığımda da güzel bir diziydi. Tavsiye ederim.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere...

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Çokk güzel:)

    YanıtlaSil
  2. Doktorlar dizisini sevmiştim. Doktor temalıları seviyorum. İzlenebilir gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer Kore dizisi izlemeyi düşünürsen bence de şans verebilirsin bu diziye :)=

      Sil
  3. Yoo yeon seok sana hayranim.

    YanıtlaSil

Lütfen konuyla alakalı fikirlerinizi belirtin...