Vincenzo Dizi Yorumu


Herkese merhaba!

Daha yeni final yapan ve önümüzdeki günlerde Netflix'e gelecek olan Vincenzo dizisini yorumlamaya geldimm.

Bu aralar çok fazla dizi izleyemiyorum. En son Chicago Typewriter izledim ve bayıldım, isterseniz onu da uygun bir zamanda yorumlayabilirim.

Vincenzo'yu çok fazla yerde görüp duyduğunuzdan eminim baya izlendi çünkü.

Diziyi ben de güncelken izledim ve gerçekten yeni bölümleri beklemek çok zordu.

Dizinin konusundan kısaca bahsedersem;

Dizi İtalyan bir aile tarafından evlat edinilen Vincenzo Cassano'nun etrafında dönüyor. İtalya'da mafyalara danışmanlık yapan bir avukat; ancak daha sonra mafyalar arası çıkan sorunlardan dolayı Kore'ye dönüyor. Ve burada kendi yoluyla adaleti sağlamaya çalışıyor. Bu süreçte aldığı davaları kazanmak için her şeyi yapan Avukat Hong Cha Young'a aşık olur.

Dizinin konusu burda basit gibi görünse de aslında çok daha yoğun işlenmişti bence.

Kısaca dizide sevdiğim artılardan spoiler vermeden bahsedecek olursam;

Çekim açıları, mekanlar, sinematografisi aşırı güzeldi. İzlerken gözüm doydu diyebiliriz :)

Oyuncuların hepsi çok ustaydı, göze batan kimse yoktu, herkes inanılmaz rolüne bürünmüştü ve çok uyumlulardı.

İtalyan'ın dokularını görmek güzeldi, müzikler şahaneydi.

Dizinin işlenişi başlarda biraz ağır olsa da özellikle onuncu bölümden sonra tempo giderek yükseldi. Ben bunu da 20 bölüm olmasına bağlıyorum bir de her bölüm ortalama 1 saat 20 dakika uzunluğundaydı zaten.

Sonunu nasıl bağlayacaklar diye çok merak ettim ama makul bir şekilde bağlandığını düşünüyorum, havada kalan bir şey olmadı.


SPOILER

Şimdi daha detaylı yorumumu yapacağım.

İlk olarak dizi ilk bölümün ilk on dakikasıyla kendine çekti bence. Vincenzo karakteriyle tanışmamız çok havalı ve güzel oldu. Song Joong Ki'nin kısa zamanda bu kadar iyi bir şekilde konuşabilmesine hayran kaldım. İtalya'da çekilen daha doğrusu öyle sandığımız her yer mükemmeldi. 

Seul'e geldiğinde ilk dakikadan soyulması ne biliyim biraz komik oldu. Gerçi dizi çok dram, ağır aksiyon şeklinde değil içine komedi öğeleri serpiştirilerek ilerlediği için sonradan çok üzerinde durmadım denebilir.

Seul'deki kiracıları ilk gördüğümde ya ne gerek vardı şimdi bu kadar kalabalığa dedim doğruya doğru. İzlediğim dizilerde yan karakterlerden her zaman emin olamam, çünkü bazen çok yer veriliyor.

Bu dizide de ilk bölümlerde öyle düşünsem de ilerledikçe fikrim değişti. Kiracıların hepsini tek tek çok sevdim. Zaten hepsi birbirinden yetenekliydi maşallah matruşka gibi hepsinin içinden farklı biri çıktı.

Hong Cha Young'un mimiklerini başta abartılı bulanlar olsa da ben rolüne cuk oturduğunu düşünüyorum.

Hem çatlak hem zeki, güzel, bilgili muhteşem bir kadındı bence. Karakterini başından beri çok sevdim ve Jeon Yeo Bin gerçekten döktürmüş. Hem güzelliği hem oyunculuğuna bayıldım dizi boyunca.

Dediğim gibi ilk bölümlerde sürekli e sen Vincenzo'sun bir şey yapsana dediğim çok fazla yer oldu ama dizi gerçekten çok yerinde ilerledi.


Beni daha ilk bölümlerden en çok şaşırtan stajyerin Başkan Jang Han Seok çıkması oldu. Gerçek anlamda aşırı şaşırdım ve rolünü oynarken o ikiliği o kadar güzel gösterdi ki Taecyeon ondan başkasını düşünemiyorum bu rol için.


O başkan olduğunu açıkladı sahnede belli etti bence zaten ne kadar manyak olduğunu. Han Seo da yazık yıllarca abisinin fiziksel ve psikolojik şiddetine maruz kalmış gerçekten aşırı üzüldüğüm bir karakterdi benim izlerken.


Bu ters köşeden sonra Han Seok'un sürekli bağırarak bir şeyler söylemesi falan aşırı komikti. o sinirden deliye döndükçe ben güldüm resmen.

Dizi boyunca Vincenzo'nun zekasına hayran kaldım, her zaman düşmanlarından bir adım öndeydi, hatta beş adım falan. 

Avukat Myung Hee en ama en sevmediğim karakterdi başındna beri o dansları, itici konuşması falan...

Vincenzo'nun zaman geçtikçe kiracılarla olan ilişkisine bayıldım. İstihbarata çalışan adamın ona düşmesi, herkesin güvenip destek olması Geumga Plaza ailesi olmaları.. Aşırı hoşuma gitti. Sürekli birbirlerinin arkalarını kollamaları... Zaten içlerinden öyle cevherler çıktı ki özellikle terzinin makasla dövüşmesini ilk gördüğümde şoka girmiştim. Mirinin hacker çıkması, diğerlerinin güreşçi, sokak dövüşçüsü falan olmaları.. Aşırı havalıydı Geumga ailesi bir aradayken.


Vincenzo'nun annesi konusu bence gereksiz değildi. Sonuçta onu tetikleyecek bir şeylr gerekiyodu ki Vincenzo'nun karakter gelişimi açısından ve karakterin derinliği açısından sadece bir mafya danışmanının ötesinde olabilmesi için geçmişiyle ilgili olaylar gerekliydi bana kalırsa.

Annesinin aslında onu tanıyıp hiçbir şey söylememesi, atkı örüşü, sarılması, yürüyüşe çıkmaları...izlerken o kadar çok duygulandım ki ve söylememe gerek bile yok bence Joong Ki aşırı iyi bir oyuncu adam hiçbir şey demese bile gözleriyle konuşuyordu her sahnede.


Önce Hong Cha Young'un babası, sonra müvekkiller, annesi... Bu gibi durumlara hikaye gelişimi açısından gerekiyodu sanki.

Vincenzo'nun ata binme sahnesinin etkisinden hala çıkamadım gerçekten Joong Ki 'den başka birini asla düşünemiyorum bu rol için. Zaten o bölüm favorilerimden biri oldu :)

Hong Cha Young aşırı havalı bir kadındı ve Vincenzo'yla gerçekten çok iyi partner oldular. İlişkilerinin ağır ilerlemesi, bakışmaları, çok vıcık vıcık durumlar olmaması, ikisinin de aşırı cool oluşu falan çok güzellerdi bence birlikte. Birbirlerini tamamladıklarını düşünüyorum.


Sonlara doğru olaylar o kadar karıştı ki nasıl bağlanacak diye düşünmeye başladım. Han Seo'nun Vincenzo'nun tarafına geçmesi çok iyi oldu. Onu abisi olarak görmesi, hokey oynadıklarında ya da en basit yemek yerken bile gözlerinin gülüşü mutluluğu.. Gerçekten onun çok mutlu olmasını isterdim dizinin sonunda ama olmadı maalesef.

Inzaghi detayı çok güzeldi. İlk bölümden son bölüme kadar Vincenzo'nun yanındaydı resmen :)

Dizide altınlar ne olacak şimdi dedim durdum sonunda ordan çıkarıp taşıyabildiler sanırım aralarında paylaştılar ve Vincenzo adayı onlarla aldı hahaha artık Geumga ailesinin tonlarca altını olduğu bir gerçek :)


Sonunda herkesten intikamının alındığı görmek güzeldi. Ve gerçekten finali mantıklıydı bence. İlk bölümde Vincenzo'nun Malta'ya gitmek istediğini söylemesi ve finalde orda yaşamaya başlaması falan.

Zaten o kadar şeyden sonra orda yaşaması ya da elini kolunu sallayarak gezebilmesi çok saçma olurdu gerçekten. Muhtemelen kimseye haber vermeme sebebi de izinin sürüleceğinden dolayı olabilir.

Hong Cha Young ve Mr Nam'a her ay kart yollaması çok tatlıydı. Vincenzo gittikten sonra Cassano Geumga Plaza olarak devam etmelerine bayıldım.

En sonunda Hong Cha Young'a davetiye göndermesi ve buluşmaları aşırı güzeldi. Ya bu çift benim en sevdiğim çiftler arasına ilk sıralardan girdi gerçekten. O kadar abartısız ve doğal bir şekilde cool ve güzellerdi ki bayıldım kimyalarına.



Son sahnede Vincenzo'nun onu Malta'ya davet edeceğini söylemesi, kötülerin aşkta da inatçı olduklarını söylemesi falan çok hoştu.

En son sahnede geri dönerken Vincenzo'nun söylediği finalin özeti gibiydi zaten öncesinde tapınaktakilerle konuşmuştu. Bir de düşününce  o kadar şeyden sonra bir anda normal bir şekilde iyi olması falan çok iyimser ve garip olurdu bence bu dizi için. İtalya'daki ailesi yanına alması, hala kendi adaleti için uğraşması ve böyle yaşayacağını söylemesi özeti gibiydi ve bence dediğim gibi iyimser bir sondan daha iyiydi.

Bu yönden dizi aşırı mutlu sonla bitti ya da çok mutsuz bitti diyemem ama bana göre makul bir sonla bitti.


Dizide yazacak çok fazla detay var hepsini izleyip görün istiyorum ki yazmaya kalksam sayfalarca sürer.

Sadece şunu söylemek istiyorum izleyeceğinize asla pişman olmayacağınız, çok farklı, inanılmaz cool bir dizi. Oyunculuklar mükemmel, Song Joong Ki 'ye tekrar tekrar hayran kalacağınız bir dizi.

Dizinin Adrenaline ostu da bence unutulmazlar arasına girdi bile :)


Eğer henüz başlamadıysanız ve final yapmasını beklediyseniz vakit kaybetmeden başlayın.

İzleyenler olduysa yorumlarını bekliyorum.


Tekrar görüşmek üzere...

Yorum Gönder

5 Yorumlar

  1. Merhaba,
    Blogunuzu yeni keşfetmiş biri olarak yazınızı keyifle okudum. Song Joong Ki'yi çok severim ama bu dizisini henüz izleyemedim. Gerçi son birkaç dizisini izleyemedim itiraf etmek gerekirse çünkü kadın başrol oyuncu da bir o kadar önemli oluyor benim için bir diziyi izlerken.Tanıtımlardan bu dizide de uyumlu bir çift göremediğim için henüz izlemedim diziyi ama yazınızı keyifle okudum, yorum bırakmak istedim.Kaleminize sağlık... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle hoşgeldiniz çok mutlu oldum blogumu beğenmenize umarım farklı yazılarda da buluşuruz yine :) Evet haklısınız ancak bu dizide çifti baya uyumlu bulduğumu söyleyebilirim, başta çifti uyumsuz bulup sonra çok sevenleri de gördüm o yüzden bir şans verin derim :) Çok teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Önerinizi dikkate alıp bir fırsat vereceğim... Teşekkür ederim... :)

      Sil
  2. Kesinlikle çok güzel bir diziydi. Hikaye oyunculuklar çok iyiydi.Kesinlikle izlenmeli

    YanıtlaSil

Lütfen konuyla alakalı fikirlerinizi belirtin...