Crash Course in Romance Kore Dizisi Yorumu



Herkese merhaba!

Son zamanlarda çok fazla yeni dizileri izleyip takip edemiyorum; ancak bu ara izleyip beğendiğim dizilerden biri oldu Crash course in Romance.

Dizi garnitür dükkanı sahibi Nam Haeng - Song ve yıldız matematik hocası Choi Chi Yeol arasında geçen romantik ilişkiyi anlatıyor.

Öncelikle, dizinin oyuncu kadrosu bence baya iyiydi. Karakterler oturmuştu. Ben zaten Jung Kyung-ho'yu baya severim ve bu dizide de çok iyi iş çıkarmıştı.

Ayrıca dizide gereksiz uzatılan olaylar yoktu, akıcıydı, karakterlerin uyumları güzeldi.

Yer yer eğitim sistemine dair eleştiriler vardı; ancak konusu güzel işlenmişti ve izlerken asla sıkmadı.

SPOILER

Detaylı yorumuma geçeceğim.

Choi Chi Yeol'ün stili harikaydı. Ders anlatışı, ona özel olan tekme hareketi, karakteri çok güzeldi.

Yine Kore dizilerinde çok sık yaşadığımız eskiden tanışma ve sonradan hatırlama olayına burada da rastladık :) Bu dizi için o da güzel bir detaydı ama. Choi Chi Yeol'ün sınava hazırlanırken Haeng-song'un annesinin ona kucak açmasını, babasını kaybettikten ve öğretmenliğe başladıktan sonra yaşadığı zorlukları, travmalarını izlemek insanın kalbini kırıyor. Chi Yeol'ün dışarıdan soğuk görünen ama içindeki naif karakteri, sevdikten ve sevildikten sonraki değişimini izlemek gerçekten çok güzeldi.

Yaşadığı travma ve stresler sonrası uyku sorunu, yemek yiyemesi ve bunları zamanla aşabilmesini izlemek güzeldi.

Haeng-song'la uyumları konusunda başta şüpheye düşsem de daha sonra ikisini de çok sevdim ve gerçekten uyumlulardı bence.

Haeng-song'un yemeğini yedikten sonra kendini sorgulaması, hakkındaki konuşmaları duyduktan sonra bile insanlara aynı şekilde davranması ama bir yandan da yalnızlığı, güvensizliği... Choi Chi Yeol dışarıdan mükemmel bir hayat yaşıyor gibi görünse de yalnız biriydi aslında. Haeng-song'un sevgisi sıcaklığı ona iyi geldi. Üstelik üzerinde fazlaca emeği olan biriyle bağlantısı olması da güzel bir tesadüftü. 

İkilinin romantik sahneleri de çok tatlıydı. Evlilik teklifi sahnesi, Haeng-song'un sınavı geçmelerini beklemeleri ve sevinçleri, küçük jestleri, fedakarlıkları çok güzel ilerledi bence ilişkileri ve çok güzel bir çift oldular.

Chi Yeol'un aileye katılması, birlikte belgesel günü yapmaları, o sıcak ortamı izlemek keyifliydi.


Haeng-song izlediğim en fedakar karakterlerden biriydi. Yeğeni için kendi kariyerini bir kenara koyması, onu kendi çocuğu gibi büyütmesi, hayatını ona göre yaşamaya başlaması... Fazlaca fedakar biriydi hatta en sonunda kendi aşkını bile neredeyse feda edecekti. Neyse ki Hae-Yi duruma el koydu ve onun aslında annesi olmadığını söyledi. 

Haeng-Song'un en sonunda kendi hayatı ve hayalleri için çalışması ve harekete geçmesi çok hoşuma gitti. Geç de olsa hayatını istediği gibi şekillendirebilecek olması, sevdiği insanların yanında olması gerçekten çok güzeldi ve içimi ısıttı. Dizi boyunca Haeng-song'un iyi olmasını ve kendi hayatını yaşamasını çok istedim çünkü.



Hae-Yi'nin Haeng-song artık kendiyle ilgilenebilsin kendi hayatına odaklanabilsin diye öz annesiyle gitmeye karar vermesi, yaşadığı travmalara rağmen onun annesi olmadığını söylemesi de çok fedakar bir hareketti bence. Sonunda cesur olmasını gerçekten sevdim. O kadar çok fedakar yazmışım ki :D Ama dizide bu tarz çok fazla durum vardı.

Yine rastladığımız bir diğer olay olan skandallar ve sosyal medya üzerinden yapılan suçlamalar bu dizide de vardı ama bence Hae-yi nin, Haeng-song'un aslında onun annesi değil de teyzesi olduğunu itiraf ettiği sahne aşırı güzeldi. İzlerken heyecanlandığımı hatırlıyorum.

Hae-Yi ve Sun Jae ikilisine de bayıldım ben :) Çok tatlılardı. O kadar rekabete ve strese rağmen her zaman birbirlerinin yanında olmaları ve desteklemeleri, Sun Jae'nin hoşlandığını söyleyememesi ve tatlılığı Hae-Yi nin kendinden emin duruşu... İkisini çok yakıştırdım gerçekten dizide. Bir ara aşk üçgeni olmasından korktum ama neyse ki o durumu da fazla uzatmadılar ve tadında bıraktılar. Bu ikiliyi izlemek gerçekten zevkliydi. Sun Jae'nin yaşadıkları, duygu değişimleri ve stresi de beni etkiledi. Oyuncuyu ilk kez izledim ama gayet başarılıydı bence karakteri yansıtma konusunda. Happy ending :)



Dizide eğitim sisteminin yarattığı strese ve travmalara çok fazla değinmişler ve gerçekten bunları izlemek insanı üzüyor. İzlediğim diziler arasında bu konuda Sky Castle çok fazla etkilemişti beni, eğitim sistemi ve bu sistem karşısında ailelerin ve çocukların yaşamlarını anlatan bir diziydi. Böyle dizileri seviyorsanız onu da izlemenizi öneririm.

Onun dışında dizide kriminal olaylar da vardı. Dong Hee'nin Chi Yeol' e olan takıntılı hayranlığı, onun için etrafında sıkıntı yaratabilecek herkesi yok etmesi ve bunu arkasında iz bırakmadan yapması ve yıllarca buna devam etmesi çok ürkütücüydü. Dışarıdan ne kadar masum görünse de içeriden bir o kadar korkutucuydu. Dong Hee'nin de geçmişte yaşadıklarını ve psikolojik olarak nasıl bu hale geldiğini izledik ve son ana kadar Chi Yeol'ün onu kurtarmaya çalışması ama artık bir amacı kalmadığını düşünüp atlaması gerçekten şaşırtıcıydı.

Sun Jae'nin abisini de çok sevdim ben keşke daha fazla izleyebilseydik. İlk bölümlerde gerçekten kafamızı karıştırmayı başardılar bu konuda; ama onun da en sonunda ailesiyle yeniden bir arada olmasına çok mutlu oldum.

Dizideki diğer yan karakterler de iyiydi. Haeng-song'un arkadaşı ve kardeşini izlemek güzeldi. Annelerin olayları gereksiz bir şekilde büyütmesi biraz can sıkıcıydı sadece. Ve o kısımlar fazla tahmin edilebilirdi.


Dizide olayların çok fazla uzamadan bağlanmasını sevdim. Müzikleri de güzeldi. Özellikle Ha Hyunsang'ın Alright şarkısı diziye cuk oturmuştu bence. Dizide karamsar olaylar olsa da izlerken yormayan, ne ara bittiğini anlamadığınız tatlı bir diziydi.


Eğer bu tatta bir dizi arıyorsanız izlemenizi tavsiye ederim :)

Şimdilik benden bu kadar, görüşmek üzere. 


Yorum Gönder

0 Yorumlar