Hospital Playlist Kore Dizisi Yorumu


Herkese merhaba,

Bugün geçen haftalarda bitirdiğim Hospital Playlist dizisini yorumlayacağım. Öncelikle şunu söyleyeyim önümüzdeki aylarda dizinin ikinci sezonu gelecek ve dizi Netflixte de mevcut şu anda :)

Dizi klasik hastane dizilerinden daha farklı. Oyuncu kadrosu mükemmel. Kesinlikle herkes birbiriyle uyum içinde. Müzikleri şahane.

Dizinin artılarından şöyle bir bahsedersem;

Bir kere herkesin yaşadığı ve asla kötü olay olmayan, herkesin mucizevi bir şekilde kurtulduğu bir tıp dizisi değil. Doktorların özel yaşamları ayrı ayrı bireyler olarak da birlikte olarak da çok güzel işlenmiş.

Bölümler uzun olmasına rağmen asla sıkmıyor. Bildiğim kadarıyla yönetmeni Prison Playbook ile aynı. Zaten ilk bölümden o havayı izleyenler sezebilir. Dramın içinde bir anda sizi güldürmeye başlayan bir durum dizisi.

Şarkıları çok güzel. Dizide çaldıkları parçalar çok güzel. Üstelik bu parçaları öğrenmek için gerçekten oyuncuların uzun süre çalışmaları, hocalarla birlikte öğrenmeye çalışmaları ve kendi başlarına çalabilmeleri gerçekten büyük emek isteyen bir şey ve çok takdir ediyorum.

Dizi bittikten sonra Mido and Falasol olarak dizideki şarkıları çaldıkları bir online konser vermişler sanırım youtube da var ancak henüz izleyemedim en kısa zamanda izleyeceğim.

Şimdi spoiler olabilecek kısımlara geçiyorum dikkat!


Jung Won, Ik Jun, Joon Wan,Seok Hyeong,Song Hwa... Bu beşli üniversite yıllarında tesadüfen bir araya geliyorlar ve o zamandan sonra hiç ayrılmıyorlar.

Açıkçası ben yetişkinlerin hayatını anlatan ve böyle uzun süreli arkadaşlıkların olduğu dizileri çok seviyorum.

Arkadaşlıklarının içinde aşırı hiçbir durum yoktu. İşte klasik herkesin birbirine aşık olduğu ya da bir derdi olduğu bir durum da yoktu. Her şey yerli yerindeydi.

Hepsinin uzmanlığı farklı olmasına ve farklı yerlerde çalışmalarına rağmen bir şekilde aynı hastanede çalışmaya başlıyorlar ve buradan sonra izliyoruz onları.

Sürekli bir arada olmaları, birbirlerini düşünmeleri, iş dışında birlikte müzik yapmaları, en basitinden yemek yemeleri bile o kadar güzeldi ki... Arkadaşlıklarına gerçekten imrendim.

Onun dışında tüm karakterlerin özel yaşamına değinmeleri karakterleri daha iyi özümsememize yardımcı oldu.

Song Hwanın haftasonları kampa gitmesi ve çalışkanlığı, Ik Jun'un komikliği ve oğluyla olan ilişkisi, Jung Won'un rahip olmak için uğraşması ve bunun için kendiyle ve çevresiyle verdiği mücadele, Joon Wan'ın kıskançlığı ve çok güzel sevmesi belli etmese de herkesi düşünmesi, Seok Hyeong'un kendi halinde oluşu ailesine verdiği değer arkadaşlarını mutlu görmek istemesi...

Hepsi kendi içinde çok ama çok güzel karakterlerdi. Bir aradayken sürekli güldürdüler.

Bu beş karakter dışında en sevdiğim karakter Gyeo Wool'du kesinlikle. Başlarda çok nötrdüm hatta etrafıyla çok ilgisiz biri gibi geliyordu ama sonra öyle olmadığını anladım. Özellikle Seok Hyeong'un asistanıyla kanka olmaları ve arkadaşlıkları çok tatlıydı.

Çok güzel seven biri ve Ik Jun'la olan diyalogları çok komik ve güzeldi. Ik Jun'un oğlu çok tatlıydııı bütün sahnelerine bayıldım.

Ro Sa ve hastanenin yöneticisi de çok iyilerdi. Ro Sa karakterini sevdim. Ik Jun'un kardeşi çok iyiydi, çok havalıydı. Ik Sun.. Bu dizideki kadın karakterlerin hepsine bayıldım. Hepsi de ayaklarının üzerinde duran, kendinden emin, saçmasapan hareketleri olmayan insanlardı.

Dizinin yan karakterleri çok iyiydi, kimse için ya neden burda ya da buna gerek var mıydı demedim. Hepsi kendi içinde çok güzellerdi ve hikayeye destek olduklarını düşünüyorum.

Dizi sizi ağlatırken beş saniye sonra güldürmeye başlıyor ve gerçekten dengeniz şaşıyor. Yani sürekli ağlatan bir dizi değil.Gayet hayatın içinden bir dizi.

Çoğu zaman hastanede geçtiği için olayları yazmak istemiyorum ama gerçekten izlediğinizde pişman  olmayacağınız bir dizi.

Ayrıca ikinci sezonda Ik Jun ve Song Hwa'yı çook merak ediyorum :)


Yazdıklarımı toparlayacak olursam; gerçekten klişe olmayan, doğal, farklı bir dizi izlemek istiyorsanız bir an önce başlayın derim. İlk bölümde kasvetli ya da durgun gelse bile devam edin pişman olmayacaksınız :)

Yazımı güzel bir performanslarıyla bitirmek istiyorum :)

İzlediyseniz yorumlarınızı bekliyorum :)


Görüşmek üzere :)

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Paylaşım için teşekkürler. Zaman zaman ne izlesem diye kararsız kalıyorum. Dikkate alacağım yazılarınızı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de blogumu ziyaret ettiğiniz için çok teşekkür ederim :)

      Sil

Lütfen konuyla alakalı fikirlerinizi belirtin...