Romance Is A Bonus Book Kore Dizisi Yorumu



Herkese merhaba,
Diziyi izlemeyi az önce bitirdim ve hemen yorumlamak istedim.
Dizinin konusu için ;Tık

Öncelikle bu diziyi tek kelimeyle tanımlamam gerekirse diyebileceğim tek şey naif olur.
Gerçekten çok naif, insanın içini ısıtan türden bir diziydi.
Bazılarına dizi yavaş ilerliyor gibi gelebilir ya da sıkıldıkları kısımlar olmuş olabilir; ama bana o yayıncılık şirketini izlemek, oranın havası, kitapların hikayesi çok farklı ve güzel geldi.
Kitap okumayı çok seven biri olarak kitapların nasıl basıldığına şahit olmak,arkalarında nasıl bir emek olduğunu görmek, satıldıklarındaki sevinci izlemek çok güzeldi.

Spoiler İçerir.

Aslında diziyi karakter karakter yorumlamak da iyi olabilirdi; çünkü her karakter kendine göre özeldi ve hikayeleri vardı.
Ama ben yazımda beğendiğim kısımlardan bahsedeceğim ve geri kalanı size bırakacağım :)

İlk bölümlerde Dan- i 'nin yaşadıkları, çaresizliği beni çok etkiledi ve üzdü. Zaten başından beri o gün düğüne geri dönmeseydi nasıl olurdu diye düşünmedim değil.
Cha Eun Ho bence romantik komediler arasında da bulunmaz bir karakter oldu. Çünkü gerçekten yaptığı her şey muazzamdı ve dört dörtlük bir karakterdi.
Her durumda Dan-i 'yi kollaması, mevsimler boyu onu sevmesi, beklemesi çok hoştu. Her içtiğinde Dan-i'nin evinin önüne gitmesi, bazen onun gülüşüne bazen ağlamasına şahit oluşu ve öylece beklemesi güzel detaylardandı. Tabi yine bir dizi karakteri olduğunu da unutmamak lazım izlerken çünkü bu çok olası :)

Gyeoroo Yayıncılık 'ın kurucularına bayıldım. Özellikle önemli bir karar verecekleri zaman trençkotlarını giyip havalı girişleri şahaneydi.


credit: tumblr

Müdür Go havalılığından final kadar hiçbir şey kaybetmedi. Sonuna kadar en sağlam karakterli ve cool kadın olmayı başardı. Onu ayrıca çok sevdim.
Song Hae - Rin 'in sonunda Ji Seo Jun la olmasına çok sevindim .Bence baştan beri birbirlerini tamamlayan karakterlerdi. Ayrıca oyuncunun bu dizisinde aşkı bulmasına sevindim.
Daha önce kendisini Something In The Rain ve W-Two Worlds dizilerinde izlemiştim ikisinde  de platonik aşık olarak kalmıştı. Bu kez kendisi için doğru insanı bulması iyi oldu :)



Park Hoon ve Ji Hyul dizinin neşe kaynaklarıydı bence. Park Hoon un klasik zengin anneye karşı davranışları çok iyiydi. En azından biraz olsun farklılık yapmışlardı.

Bunun dışında yine Cha Eun Ho ve Dan- i 'ye dönmeden önce dizi boyunca adını duyduğumuz yazar Kang Byeong Jun dan da bahsetmeden olmaz.

Kendisinin hikayesi ve Eun Ho ile olan ilişkisi beni çok etkiledi. Son bölümlerde günlüklerinde yazıkları, Eun Ho 'yu oğlu olsrak görmeye başlamsı aslında unutulmak istememesi çok duygusaldı gerçekten.
Son bölümde yazdığı vasiyeti ve 23 Nisan kitabının tekrar yayımlanması bence dizinin en dokunaklı sahneleriydi.
Ji seo Jun un sonunda babasına dair soru işaretlerini çözmesine de çok mutlu oldum.




Cha Eun Ho ve Dan- i ye gelirsek başlarda ikiliyi fazla yakıştıramasam da sonradan çok ısındım. Dan-i, Eun Ho gibi biri yanına olduğu için çok şanslı gerçekten de. Aynı evde kalırken birbirleriyle şakalaşmaları, Dan-i 'nin morali bozukken bütün günü birlikte geçirmeleri , kitap okumaları , yemek yapmaları çok tatlıydı. 

Günlük hayatımızda her gün yaptığımız şeyleri dizilerde izlemeyi daha çok seviyorum. Daha gerçekçi geliyor. Her gün bir yerlerde birileriyle elimizde kitap çarpışmıyoruz ya da bizi rezil olacağımız bir andan kurtaran birileri olmuyor. Bu yüzden dizilerde daha olası olaylar görmek beni mutlu ediyor. Karakterle bütünleşmeyi sağlıyor (Fantastik diziler dışında).

Dan-i'nin özel istihdamla işe alınması da dizinin en beğendiğim kısımlarındandı.
Onun dışında şiir seven adam ile pazarlama müdürünün de boşanmamasını isterdim ; ama bu kadar çift bir yayın şirketine fazla sanırım :) Müdür Go ve Başkan Kim 'i düşünürsek :)

Bir de ilk bölümlerde Dan-i 'nin kızı vardı ama son bölümlerde resmen kızını unutmuş gibilerdi. İlk bölümlerde en azından telefonla falan konuşuyorlardı , final bölümünde yüzeysel bir şekilde adını duymak dışında bir daha bahsi geçmedi. Keşke baştan böyle bir şey yazmasalardı ya da arada bir ismi geçseydi. Bu şekilde garip oldu resmen unuttuk.

Dizinin sonlarında yazan cümleler çok etkileyiciydi. Dizinin özeti gibiydi ve harikalardı.

Dizinin verdiği en önemli mesajlardan biri de gittikçe daha fazla dijitalleşen dünyamızda kitap okumanın, o kokuyu hissederek okumanın, ne kadar güzel bir şey olduğunu tekrar hatırlatmasıydı bence. Satılmayan kitapların parçalandığını izlemek gerçekten çok üzücü.

Kısacası çok naif, sıcacık , kendinizden bir şeyler bulabileceğiniz bir dizi izlemek isterseniz hemen başlayın.
Ayrıca diziyi Netflix üzerinden de izleyebilirsiniz. Orada da artık eski yeni pek çok kore dizisi bulunuyor.

Dizinin müzikleri şahaneydi. 
Özellikle The Black Skirts' ün Someday şarkısına bayıldım

Eğer diziyi izleyenler varsa lütfen yorum olarak düşüncelerinizi paylaşın :)
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere :)

Not: Destek olmak için reklamlara tıklayabilirsiniz.
Not: Kaynak belirtmediğim fotoğraflar bana aittir, izinsiz kullanılamaz.

Yorum Gönder

17 Yorumlar

  1. Romantik tarzda güzel bir dizi bence.

    Yeni bölümler gelecek mi yoksa 1 sezon mu var sadece?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok, 1 sezon var. Zaten başrol oyuncu da diziden sonra askere gitti :)

      Sil
  2. Dixie cok yerinde bitti bence. Devam etmemeli

    YanıtlaSil
  3. Ben de şimdi bitirdim çok güzel yormayan sıcacık sanki hepimiz gibi abartı olmayan bizden bir hikayeydi çok sevdim. yorumlarınıza katılıyorum dani nın kızı hiç olmasa daha iyiydi. Lee jong suk her zamanki gibi kendine hayran bıraktı, bütün dizilerini izledim bi adamın bütün dizileri mi güzel olur? Hepsi çok güzeldi onu çok seviyorum o benim bebeğiimm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de bundan önceki mini dizisi hariç bütün dizilerini izledim, beğenmediğim hiçbir dizisi olmadı :) Evet, gerçekten öyleydi böyle diziler insana iyi geliyor :)

      Sil
  4. Berbattı bu dizi için yorumum bu

    YanıtlaSil
  5. bunu benzeri veya romantik komedi dizi önerir misin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında blogta var, hem netflixteki kore dizilerinde hem yıllara göre favorilerim var onun dışında izlediklerimin yorumları da mevcut onlara bakabilirsin :) Onun dışında son zamanların en sevdiğim dizisi Crash Landing on You oldu tavsiye ederim :)

      Sil
  6. ya bu dizide çıkan kitapların adlarını yazar mısınız acaba danimle eunhonun birlikte okuduğu bi kitap vardı danim işten istifa ettiğinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben izleyeli o kadar uzun zaman oldu ki hatırlamıyorum maalesef...

      Sil
  7. Sanırım en çok etkilendiğim yer eun ho'nun her sarhoş olduğunda kızın evinin önüne gelmesi ve o sahnenin atkasında çalan şarkı çok etkiledi beni. Ama tabi gerçekte böyke seven biri olabilir mi bilmiyorum dediğin gibi çok olası (!) eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet kesinlikle, favorilerimden biri... Sürekli evine gelişlerini ve gizlice izlediğini görmek beni de çok duygulandırmıştı...Maalesef imkansıza yakın :)

      Sil
  8. Ben izlerken müthiş sıkıldım ve yarım buraktim oysaki romantik komedi lere bayılırım. Partner ler hiç uyumlu değildi bence yok yok resmen bastı bu dizi beni. Çok daha iyi romantik komedi ler var onların yanında çok vasat.

    YanıtlaSil
  9. Sonu nasıl bitiyor kötü bitiyorsa izlemicem de

    YanıtlaSil
  10. Sonu nasıl bitiyor kötü bitiyorsa izlemicem de

    YanıtlaSil

Lütfen konuyla alakalı fikirlerinizi belirtin...